BREAKING NEWS: Dr. Judy Mikovits foredrag på NJCFSA 17. oktober 2010, XMRV positives notater

18 Oct

SKREVET OG PUBLISERT kl. 01.40 I NATT –  av XMRV GLOBAL ACTION

XMRV Glabal Action skrev og publiserte kl. 01.40 i natt notater fra Dr. Judy Mikovits foredrag på NJCFSA 17. oktober 2010.

.

For å se originalteksten fra XMRV Global Action sine notater, klikk her

.

Hele teksten oversatt til norsk:

Jeg vil starte med å si at jeg hadde ikke sovet nok, og jeg kan ha oppfattet  noen av disse punktene galt. Jeg glemte også å få et konferansehefte med Judy’s lysbilder, så jeg skriver fra minnet. Jeg ble ikke så lenge at jeg fikk med meg Q & A (spørsmål- og svarrunden), så dette er bare notater fra hennes foredrag.

– Judy gjentok at det er ingen bevis på forurensning, og fremhevet at Bill Switzers mtDNA test ble brukt til å utelukke dette som en ekstra sjekk, foruten alle de andre verifikasjonene som ble gjort for Science-paper’et.

.
– Bevis for at HMRVs er forbundet med CFS/ME er mye sterkere enn sammenhengen med prostatakreft, fordi de har isolert viruset – noe ingen av prostatakreft-studiene har gjort.

.
– En av de negative studiene (Groom et. Al) brukte en metode for å påvise monoklonale antistoffer mot MLV Env proteiner (levert av Chesebro/ Evans). Denne testen gjenkjenner alle PMRVs unntatt XMRV.  Oops.

.
– Frank Ruscetti og Rachel Bagni isolerte virus fra Lo/Alter-pasienter (jeg tror det var de som tok en ny blodbrøve – der det var 8 av 9 av de som på nytt ble testet som testet positivt), og det de fant var XMRV.   DETTE ER STORT!!!

.
– Over 70 arter av mus ble testet av Coffin, og ingen av dem hadde XMRV. Dette er klart et nytt menneskelig retrovirus.

.
– Lo/Alter kjørte WPI UK-prøvene gjennom sine sonder og plukket opp et par flere positive enn det WPI hadde funnet.

.
– WPI familie- studiene ble utdypet. Judy viste slektstrær av noen generasjoner. Noen har CFS, noen Fibro, enkelte lymfomer,  ASD,  et hjerteinfarkt (11 år gammel gutt), noen er ikke smittet, noen er smittet men asymptomatiske. Samlet viste det en sterk familiær kobling.

.
– De har funnet HMRVs i mennesker så unge som ett år gamle barn, og i så gamle som 88 år gamle eldre.

.
– Judy estimerer utbredelsen til at mellom 10-20 millioner amerikanere er smittet. Jeg tror hun sa at dette var basert på data fra Blood Working Group.

.
– Viktig å merke seg er den tyske studien som fant XMRV via nasale vattpinner hos immunsupprimerte pasienter. Dette tyder på at smitte gjennom sekret fra luftveiene, er svært sannsynlig. Hun nevnte også blod, urin, og avføring  igjen som sannsynlige smittekilder.

.
Jeg må nevne at det var mange av våre mest kjente og kjære til stede, inkludert Hillary Johnson, Annette Whittemore, Marly Silverman, Donnica Moore, og Cairns familien (Peter tok en ny video av Judy utenfor før konferansen startet.)

.

Jeg komtil å tenke på et annet punkt. Den siste negative autisme-studien brukte Cooperative Diagnostic sin » drop o’ blod on paper’ «- test.  De har prøvd å få den publisert siden i fjor høst, men først etter at WPI presenterte sin autisme-poster på XMRV-workshop’en fikk de endelig publisert denne ‘crap’-studien. Hennes ord, ikke mine.

10 kommentar to “BREAKING NEWS: Dr. Judy Mikovits foredrag på NJCFSA 17. oktober 2010, XMRV positives notater”

  1. Martha 18/10/2010 kl. 10:26 #

    Her var det i alle fall mye nytt og spennende! Utrolig godt å se at forskningen går fremover.

  2. selsius 18/10/2010 kl. 14:40 #

    Dette var spennende lesestoff for den som mener at virus kan være årsaken til sine plager. Jeg blir mer og mer overbevist om at dette viruset er årsaken til ME. Jeg baserer det på egen erfaring og tidlige funn som er gjort hos ME-Pasienter som indikerer at den mest sannsynelige årsaken er kronisk infeksjon. Retrovirus passe som hånd i hanske i forhold til det.

    Tenk viss det er tilfelle! Tenk på alt mange innen helsevesenet har sagt om ME gjennom tiden. Synker det inn hos dem hvor pinelig det må være om det er et enkelt virus som kan forklare ME? Det tror jeg faktisk ikke. Vi gjorde det rette sett ut fra den gjeldene situasjon, vil de nok si. På sikt vil de samme si, selvsagt hadde vi misstanke om at det kunne være et slikt virus!

    Jeg tror det blir radikale forandringer i løpet av 2 til 3 år inne ME.

    • Martha 18/10/2010 kl. 20:07 #

      Ja, jeg også synes det passer så godt! Det kjennes også slik ut i egen kropp. Føler jeg går rundt med en evig infeksjon i kroppen. Som forandrer seg fra verre til bedre og tilbake igjen, som en evig sirkel.
      Og det samme hører jeg jo fra andre nå, da jeg spurte om det var flere som hadde samme følelsen av ‘infeksjonssmerter’ i kroppen: https://marthashave.wordpress.com/2010/10/15/noen-ganger-tenker-jeg-at-jeg-kanskje-ikke-har-me
      (vet ikke helt hvordan lage kortere link i kommentarfelt)

      Det må jo være en kronisk infeksjon? Ja, og du også føler det slik?
      Det passer jo også så godt fordi ME-syke har svekkede immunforsvar. Et retrovirus angriper jo immuncellene, og vil gradvis bryte ned immunforsvaret. Og dermed får andre virus fritt spillerom.

      Jeg håper inderlig dette er tilfelle. At løsningen på gåten ME endelig kan være funnet. Kjenner jeg får frysninger bare jeg tenker på det!
      Det må være grusomt pinlig for alle de som har fornektet sykdommen og behandlet oss så utrolig dårlig. Pinlig for de som hardnakket har stått på sitt om at dette er en psykisk eller psykosomatisk fundert lidelse.

      Men jeg kan nesten ikke vente!! (slem)

      Ja, de vil sikkert unnskylde seg, og si slikt som du sier. Men FLAUT må det være uansett. Litt irriterende om de slipper for lett unna. De burde bli stilt til veggs, de verste i alle fall.

      Ja jeg håper det er XMRV. Det er i alle fall helt sikkert virusinfeksjoner jeg kjenner i kroppen. Kjenner det er blitt verre i dag, så orker ikke sitte så mye ved pc’n, for jeg fyser så fælt, men jeg måtte jo titte innom bloggen en tur – og da var det så hyggelig å se at du hadde lagt igjen en kommentar:)

  3. Martha 18/10/2010 kl. 20:23 #

    Glemte å si at jeg synes flg. av det som Judy M sier er ganske skremmende (for vi vet jo så lite enda): «..tyder på at smitte gjennom sekret fra luftveiene, er svært sannsynlig.» –

    Hva innebærer egentlig det? Det kan jo ikke smitte via luften, da hadde vel halve verden vært syke? Men smitter det via spytt også da kanskje? Det er i tilfelle ganske skremmende, synes jeg. For isåfall – om jeg har viruset – så kan jeg ha smittet sønnen min. Ja, jeg ammet ham jo også, og det er jo også en smittevei. Veldig skummelt å tenke på at jeg kan ha smittet ham. Det er det verste med dette. Men ellers – om han er frisk – så håper jeg at jeg har viruset, så jeg kan få behandling og komme ut av dette helvetet det faktisk er å leve med denne sykdommen – dag ut og dag inn – i åresvis. Nei, intet mindre. Gidder ikke pynte på det i dag.

  4. selsius 18/10/2010 kl. 20:46 #

    På et punkt i sykdommen kan det være ekstra smittsom som via spytt, etter det hun sier. Så ekstremt smittsom tviler jeg på at det er, for da tror jeg mange flere hadde hatt det enn hva som er tilfelle. Men det ser jo ut som om ME har gått fra å være ekstremt sjelden til å bli veldig utbrett. Bare det tyder jo på at det er en smittekilde. Det er hevdet at flere har fått ME etter at de har behandlet blod i forskningssammenheng.

    Tror nok mange tenker med litt skrekk i forhold til at de kan ha smittet sine barn eller partner. Det er jo uansett noe de ikke kan noe for. Det er jo bra at viruset er funnet og er under utforskning.

    Ja, det er et helvete og leve med ME, uansett hva årsaken er. Det blir det veldig provoserende av enkelte leger mener at det ikke er en sykdom men overfokusering på symptomer. Eller nevrologer som mener at det ”bare” er tretthet.

    Ja, jeg føler at det er snakk om en infeksjon. Dette med influensa symptomer som bare blir verre og verre jo mer jeg gjør. Energien som ikke er mulig og bygge opp, bare ned i tak med aktivitet… osv. Lista er lang. Tror ikke Stubbhaugs lystige ordbruk eller kontrollert former kan forandre på det heller. Ser jo at enkelte mener at hans metoder et bra. Ikke mot ME nei! Hans metoder kan sidestilles med lp metoden, den bare fremstår i litt mer avmål tempo.

    Ønsker deg god bedring!

  5. Martha 18/10/2010 kl. 21:36 #

    Tusen takk! Jeg har igrunnen hatt en veldig fin periode de siste dagene. Slik må det minst ha vært et år siden sist jeg har hatt det, og det er faktisk stort! Men litt kjipt å kjenne «alt» komme snikende igjen. Godt det ikke kom et «krasj» i alle fall!

    Sønnen min og jeg har ganske ofte drukket av samme kopper og flasker. Men som du sier, dette er noe vi ikke kan noe for. For ingen kunne jo ane noe om et farlig virus som plutselig skulle «dukke opp». (Men vet jo ikke noe om egen smitte enda, venter og venter på svar på testen..;)

    Ah, han der Stubhaug ja. Han var jammen morsom. Det er «bare å ta seg en tur på fjellet, så blir man så bra!» Jada, jeg kan godt bli med jeg, men da får han droppe ryggsekken, for da får han en annen «bør» han må bære på, haha;D

  6. nailpolishlover 19/10/2010 kl. 00:00 #

    kjempe fin blogg ! 😀

  7. Lilljekonvall 19/10/2010 kl. 00:15 #

    takk for at du oppdaterer,godt skrevet 🙂
    Tror jmmen jeg slenger meg med bloggen din, Martha og linker deg på bloggen min 🙂
    beste hilsen,
    Lilljekonvall

  8. Martha 19/10/2010 kl. 01:24 #

    @nailpolishlover: Tusen takk! Jeg prøver så godt jeg kan! 😉
    Og velkommen hit til meg! Håper jeg får se deg flere ganger!

    @Liljekonvall: Tusen takk! Jeg er glad i å skrive, og prøver å både by litt på meg selv i noen innlegg, samt finne frem til nyheter og andre ting som kan være av interesse for ME-syke
    Kjempehyggelig om du vil følge meg – og linke meg! Blir nesten litt rørt – takk skal du ha! 😉
    Har ikke fått lært meg sånne ting enda, men det kommer nok, og da skal jeg linke deg også.

  9. Martha 19/10/2010 kl. 07:01 #

    Og jeg venter spent på at noen får tak i et konferansehefte med Judy Mikovits lysbilder!

    Spesielt interessert er jeg i punktet:

    «- Viktig å merke seg er den tyske studien som fant XMRV via nasale vattpinner hos immunsupprimerte pasienter. Dette tyder på at smitte gjennom sekret fra luftveiene, er svært sannsynlig. Hun nevnte også blod, urin, og avføring igjen som sannsynlige smittekilder.»

    Og spesielt dette utsagnet:

    «Dette tyder på at smitte gjennom sekret fra luftveiene, er svært sannsynlig.»

    Intet nytt meldt enda, får bare vente spent litt til.

Legg igjen en kommentar

