Neste møte i Transfusjonstjenestens Kvalitetsråd er den 24. november.

5 Nov

Jeg har fått beskjed om at neste møte i Transfusjonstjenestens Kvalitetsråd er den 24. november, og at brevet mitt vil bli levert lederen for rådet i forkant slik at det er klart til møtet.

Og jeg som trodde det var i dag, og var så spent på hvordan det hadde gått! Men da får vi bare smøre oss med tålmodighet, og vente i noen uker til. Det positive er i alle fall at de rekker å lese igjennom brevet mitt. Jeg tenkte at det ville bli litt kort tid for det, når de fikk brevet såpass sent.

.

«Bekymringsmelding for norske blodbanker» som jeg sendte til Jens Stoltenberg (se forrige blogpost) er levert inn til Transfusjonstjenestens Kvalitetsråd.

6 kommentar to “Neste møte i Transfusjonstjenestens Kvalitetsråd er den 24. november.”

  1. Anna-Lena Grønland 06/11/2010 kl. 07:07 #

    Brevet er bra. Det burde de ta på alvor. Det er for mange spørsmålstegn for å ikke være føre var.
    Jeg vet hva det er å ikke ha en bra konsentrasjon. Derfor synes jeg at du har gjort en imponerende insats.
    Sender deg litt sol og varme fra Tyrkia…

    • Martha 06/11/2010 kl. 12:41 #

      Jeg håper de vil gå igjennom alle faktorer i dette og se at det er nødvendig med et forbud for å beskytte blodbankene. Så lenge ME-syke slipper inn, og at de gir blod, så fungerer ikke reglene slik de er nå.
      Og jeg håper at de ser at vi må være føre-var, fordi vi enda ikke vet nok om viruset. Osv.

      Ang. konsentrasjon så var det litt flaut å se at jeg f.eks. hadde greid å bytte om på ordene HIV og AIDS, så jeg hadde skrevet ” AIDS-viruset som kan gi HIV”, selv om slike feil må sies å komme i “skrivefeil-kategorien”, fordi det er jo noe vi alle bare vet. Men da var det fint at det var noen som tipset meg slik at jeg kunne rette det opp!;-))

      Så deilig det må være å være i Tyrkia! Takk skal du ha, du må ha noen fine dager og kose deg masse!;-)

  2. ~SerendipityCat~ 08/11/2010 kl. 11:22 #

    Blir spennende å se hva de kommer fra til i dette rådet da.🙂

    • Martha 08/11/2010 kl. 15:40 #

      Ja det blir kjempespennende. Og jeg aner virkelig ikke. Men de burde vel høre på hvilke fakta de får lagt på bordet, burde de ikke? Når ME-pasienter slipper igjennom og får gi blod, så fungerer jo ikke reglene vi har i dag.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nå er det blodig alvor! | ~SerendipityCat~ - 23/11/2010

    […] morgen samles Tranfusjonstjenestens Kvalitetsråd er i morgen . Pasienter har sendt inn flerfoldige bekymringsmeldinger. Tør vi håpe på en fornuftig […]

  2. Nå er det blodig alvor! « ~ME Nytt~ - 23/11/2010

    […] morgen samles Tranfusjonstjenestens Kvalitetsråd er i morgen . Pasienter har sendt inn flerfoldige bekymringsmeldinger. Tør vi håpe på en fornuftig […]

Legg igjen en kommentar

