Mitt ønske og min bønn for det nye året.

2 Jan

Kjære alle sammen,

Jeg ønsker dere et godt nytt 2011, og ønsker at vi alle må bli mye friskere i det nye året som kommer. Aller helst helt friske, men det er det vel for mye å be om, men det er lov å ønske!

Beklager at det har vært så stille her de siste dagene, men jeg har vært veldig dårlig. Det begynte så bra på julaften, da var formen faktisk ganske bra, og jeg kunne kose meg sammen med familien. Men allerede neste dag, 1. juledag, kom influensafølelsen og energiløsheten tilbake.

Jeg greide å gå i juleselskap 2. juledag, men dagene etterpå ble jeg liggende på sofaen igjen. Dagen før nyttårsaften skulle jeg på julelunsj, og kom meg avgårde dit også, men ble så dårlig at jeg måtte låne en sofa på et mørkt rom, og visste nesten ikke å komme meg hjem igjen. Og nå har jeg bare ligget helt utslått på sofaen de siste dagene.

Jeg er i alle fall glad for at jeg orker å sitte her nå og skrive. Jeg tenker og tenker på hva jeg skal gjøre for å bli litt bedre. Jeg har jo bestemt meg for å starte i behandling på Lillestrømklinikken, men det blir sikkert et langt lerret å bleke, man blir sannsynligvis dårligere før man – forhåpentligvis! – blir bedre. (huff, hvordan skal det gå..)

Det kan jo hende at behandlingen ikke virker heller. Men det tør jeg nesten ikke tenke på, for det er jo det eneste håpet jeg har. Hva ellers skulle hjelpe? Det er virkelig fortvilet å ha en kropp som ikke «virker», ja den virker jo ikke i det hele tatt, så jeg trenger jo ikke skrive det i anførselstegn.

Beklager, jeg burde jo sprudle og være glad og tenke bare gode og optimistiske tanker nå når det kommer et helt nytt år med nye muligheter, slik alle andre gjør på Facebook f.eks., men jeg begynner å synes at det er tungt og vanskelig å være syk. Har sloss lenge nok mot smerter og energiløshet nå.

Jeg er såpass desperat at jeg er villig til å gjøre ALT for å bli frisk! Jeg er så utrolig lei av sofaen min at jeg kaster opp snart. Kjære gode Gud, vær så snill å hjelpe oss alle til bedre helse i år, hjelp alle som er syke slik at de blir bedre, og aller helst helt friske! Det er mitt ønske og min bønn for det nye året.

Håper dere vil være med meg inn i 2011, og håper vi sammen kan hjelpe og støtte hverandre. Det er en stor trøst å vite at man ikke er alene med denne sykdommen. Vi er overlatt til oss selv av helsevesenet, men vi har i alle fall hverandre. (Og vi skal sloss, bare vi får litt krefter igjen!)

En stor, varm klem til hver og en av dere.

Hang in there

Martha

8 kommentar to “Mitt ønske og min bønn for det nye året.”

  1. bell4trix 02/01/2011 kl. 18:45 #

    Hei Martha,

    Jeg kjenner meg igjen i alle tankene dine. Jeg har alltid håp med det nye året men samtidig tvinger det seg også fram en sorg over at enda et år er gått og alt jeg har «gått glipp av», da må jeg bare bevare håpet og la meg gråte ut litt sorg. Men jeg har virkelig troen på 2011! Måtte det bli et fantastisk år for oss alle! Og jeg gleder meg til å følge din ferd på LHK. Jeg startet opp med nye medisiner i det nye året og er spent. Krysser fingrene for fine og friskere dager FORT!

    Stooooor NyttårsKleM❤

    • Martha 03/01/2011 kl. 10:01 #

      Så spennende bell4trix, at du skal starte med nye medisiner! Satser på at de vil bringe deg et solid hakk oppover!😀
      Og ja, jeg gleder meg til å begynne med behandling. Er nødt til å gjøre noe, så får bare hoppe i det. Det er fint vi kan følge hverandre, både for å utveksle erfaringer og fordi dette er veldig spennende!

      Ønsker deg alt godt for det nye året bell4trix, og først og aller fremst en så god helse som bare mulig!!
      Stor og varm klem fra Martha😀

  2. Kamelryttersken 02/01/2011 kl. 22:35 #

    Takk likeins Martha🙂

    • Martha 03/01/2011 kl. 10:02 #

      Tusen takk Kamelryttersken!
      Håper 2011 blir et flott år for deg!😀
      Stor, varm klem fra Martha

  3. melivetpaaslep 04/01/2011 kl. 22:23 #

    Jeg stikker innom for å ønske deg et godt nytt år og jeg håper at unntaksformen din snart er over. Å kunne skrive og kommunisere med andre gir livet verdi, selv om vi ønsker oss et vanlig liv, er kontakten med andre noe som helt klart gir et løft i hverdagen. Dager uten kontakt med andre er ikke gode. Kontakten er det som holder oss oppe, og troen på at bedre tider kommer. Det gjør det!

    Klem til deg!

    • Martha 05/01/2011 kl. 14:34 #

      Tusen takk for hyggelig hilsen! Jeg sliter fortsatt med formen her, men jeg ser likevel lyst på fremtiden. For selv om det er tungt nå, så tror jeg på at det skal bli bedre! Litt bedre enn nå skulle jeg likevel ønske at det var, for – som du sier – det er så viktig å kunne kommunisere med andre mennesker. Det gjør hverdagen så mye lysere. Og jeg er så glad for alle jeg er blitt kjent med via nettet, så mange flotte, skjønne mennesker, som jeg setter utrolig stor pris på! Og akkurat nå så orker jeg nesten ikke å gå på nettet, og det gjør meg litt trist. Men jeg håper å komme sterkere tilbake – snart!
      Men fordi formen er så dårlig setter jeg om mulig enda større pris på hyggelige hilsener, så tusen takk!😀
      Stor og varm klem fra meg til deg.
      Martha

  4. Catalyzator 05/01/2011 kl. 10:43 #

    Vil ønske deg et godt og vellykket nytt år med håp om helsefremgang og glade dager ! Her hos meg er det ikke gjort noen årsoppsummering hverken av de få gjøremål jeg greide iløpet av året eller helsetilstanden. Behandlingen via LHK har hjulpet på enkelte symptomer men generellt er jeg alikevel blitt dårligere i kroppen så langt men så lenge det er liv er det håp og de symptomene som har blitt bedre er jo et possitivt tegn foreløpig😀 GODT NYTT ÅR og klem attåt😀

    • Martha 05/01/2011 kl. 14:41 #

      Tusen takk Catalyzator! Det setter jeg veldig stor pris på, og det samme tilbake til deg!😀
      Det er godt å høre at du et blitt kvitt noen symptomer, men jeg skulle ønske du hadde blitt bedre i hele kroppen! Du merker i alle fall at behandlingen gjør noe med kroppen, og jeg leser jo at mange blir dårligere før de blir bedre, men nå skulle jeg virkelig ønske det snart blir din tur til å kjenne bare framgang!
      Alle gode ønsker til deg i det nye året, og først og fremst en stor helsefremgang!
      Og jeg sender deg en stor og varm klem.
      Martha

Legg igjen en kommentar

