-«Jeg liker sånne blide mennesker som deg.»

15 Feb

LP burde egentlig vært obligatorisk for alle å lære. Både friske og syke. Aller mest for en selv, men også for menneskene man omgås.

Jeg går rundt og smiler om dagen, fordi jeg kjenner jeg er glad. Jeg er glad for den gode fremgangen, og fordi jeg nå kan gjøre alt det jeg har lyst til. Jeg gjør ting noen ganger bare fordi jeg kan, og det i seg selv gir en stor glede.

LP er så mye mer enn bare å tenke positivt, men det er vel akkurat det mennsekene rundt meg merker best. Jeg får så mange hyggelige reaksjoner, både fra kjente og ukjente jeg møter, på gleden og entusiasmen jeg viser – og utstråler.

Når man smiler og er blid og hyggelig, får man så og si alltid et smil tilbake. Ikke det at jeg ikke visste det fra før, men det er noe annet nå, jeg kjenner gleden helt innenfra, og bare må få formidlet den videre.

Bare et lite eksempel: Her om dagen var jeg en tur innom Narvesen og handlet, og vekslet noen ord med jenta som ekspederte meg. Det var masse mennsker der, stressende og travelt for de bak disken, og hun så naturlig nok litt sliten ut. Men plutselig smiler hun, ser rett på meg og sier: -«Jeg liker sånne blide mennesker som deg.»

Er ikke det deilig å høre? Jeg ble faktisk litt paff, for jeg tenkte ikke på at jeg var blid der og da. Det kom faktisk helt naturlig, fordi jeg bare var glad, og setter så stor pris på livet og det jeg greier å gjøre. Og det synes, og smitter over på andre. Og det igjen gir meg enda mer glede – å se andre mennesker smile, og kanskje bidra til at noen får en bedre dag?

9 kommentar to “-«Jeg liker sånne blide mennesker som deg.»”

  1. ~SerendipityCat~ 15/02/2011 kl. 12:04 #

    Hehe, det er jo hyggelig at du føler det går bra med deg, men her høres du litt ut som om alle trenger LP for å kunne være glade og blide, og det stemmer vel ikke? Jeg er også hyggelig og blid til dama på Deli de Luca, og jeg har ikke tatt LP. 😉

    • Martha 15/02/2011 kl. 17:27 #

      Hehe, neida selvfølgelig trenger man ikke LP for å være blid og glad, men jeg synes det er et utrolig fint og nyttig verktøy, som alle kunne ha nytte av å lære, og selv sprudler jeg vel litt ekstra om dagen fordi jeg er på bena, og det er deilig å se litt mennesker igjen 😉

      • ~SerendipityCat~ 15/02/2011 kl. 20:10 #

        Klart du får et kick av å oppleve ting du har hatt lyst til lenge!! 😀 Og ingen tvil om at jeg unner deg det altså, var kanskje litt flåsete den kommentaren min.

    • trille 21/02/2011 kl. 16:19 #

      Så flott at du nå føler du evner å være blid og ha mye positiv energi! Velkommen i klubben! Synes synd på deg hvis du ikke har hatt evnen til dette før…?

      Jeg er både glad, blid og tenker positivt – og er syk…Jeg har heller ikke brukt LP. Jeg hadde ikke blitt godkjent som «ledsager» engang med de kriterier som stilles (jeg har lest alle søknadsskjema for å se hva det er). Haha….Jeg tenker nok litt for selvstendig, og har ikke evnen til å la være å tenke mine egne tanker.

      …men mine tanker, mental energi og humør hjelper både meg og mange andre til en sprudlende hverdag!

      Hadde de som startet/ driver med LP vært interessert i å dele noe godt og ikke utelukkende hatt økonomiske motiv, hadde det ikke innholdet vært konfidensielt…

      • Martha 22/02/2011 kl. 12:07 #

        Hei Trille, og velkommen til bloggen! 😀
        Jeg forstår at det provoserer at mange har god hjelp av LP til å bli friske eller bedre av ME, og at du derfor stiller slike spørsmål. Jeg forsto heller ikke hvor mye vi faktisk kan gjøre selv for å komme oss ut av denne sykdommen, før jeg tok kurset.
        Jeg var selvfølgelig både glad og blid – og tenkte positivt til jeg ble blå – men det hjalp ikke dusten for å bli friskere. Man må åpne seg for at man har mye sterkere krefter i seg selv enn man tror, og at man har evnen til å bruke disse. Og tro på at man får det til. Ofte er det en lang prosess for å komme dit, dessverre, fordi det skrives så mye negativt om LP. Selv skulle jeg ønske jeg tok LP for flere år siden, da hadde jeg sluppet å kaste bort livet mitt på sofaen.

        Vi har ikke fått beskjed om å holde noe som helst hemmelig. Coachen sa tvert i mot at om vi er ute blant venner, og skulle kjenne symptomer vi ville ha vekk, så skulle vi gjøre prosessen. Ingen ting er hemmelig, men det er en stor fordel å bli instruert av en coach, tror jeg, for å lære å gjøre det helt riktig slik at du kjenner at det fungerer, og du får en god start. Men ellers er det nok fullt mulig å greie å lære seg selve prosessen på egenhånd, men kanskje da lettere å gi opp om du ikke får det helt til med en gang?

        Vil ellers legge til at man må jobbe med det man har lært kontinuerlig, LP er ikke en «quick fix» på 3 dager, selv om man raskt merker en veldig god bedring av mange symptomer.
        Selv kjenner jeg på den store gleden over å ha blitt så mye bedre, og derfor sprudler jeg over mange ganger. Før kunne jeg ikke gjøre noen ting uten å bli syk i etterkant, mens nå kan jeg gjøre akkurat hva jeg vil, så lenge fysikken tillater det.

        Så selv om det er et stykke igjen til jeg blir helt frisk, jeg må jobbe, jobbe og jobbe for det – men jeg vet nå hvordan jeg skal få det til – og er ikke DET nok til å juble for, så vet ikke jeg 😉

        Martha

  2. Beate 15/02/2011 kl. 21:42 #

    Stort smil. Det skjer mye forskjellig rundt oss, men det er opptil hver enkelt hvilke følelser en velger å føle.

    • shadow 15/02/2011 kl. 21:49 #

      Gleden over å være ute blant folk, tåle lyder og latter samt trafikk og støy – er stor når man kjenner den 🙂 – og, man er ekstra glad fordi man setter så umåtelig stor pris på alt dette som er hverdagslig for mannen i gata…

  3. Lilja 22/02/2011 kl. 12:24 #

    Ønsker deg en strålende dag, Martha 🙂 !…..
    Klem Lilja

    • Martha 22/02/2011 kl. 19:06 #

      Tusen takk, søte Lilja 😉
      Klem<3 – og ønsker om en god dag til deg også!

Legg igjen en kommentar

