Psst! «Se hva som skjer»:

15 Nov

Teksten er redigert pr. 17. 11:

INNLEGG SOM KOMMER SNART:

Tiden etter LP-kurset

Jeg holder på å skrive et innlegg om mine erfaringer fra tiden etter LP-kurset i januar i fjor. Innlegget kommer om ikke lenge, jeg har kommet et godt stykke på vei med teksten, men noe står igjen, og samtidig vurderer jeg litt hva jeg vil ta med og ikke. Litt jobb gjenstår altså, men innlegget kommer snart.

De brysomme og kranglete ME-pasientene

I tillegg har jeg begynt å skrive på et innlegg om de brysomme og kranglete ME-pasientene. Jeg trengte å ta en pause fra LP-teksten , og da jeg den senere tiden har snublet flere ganger, over ting og uttalelser som nå har trigget meg til å ta opp temaet, så ble det bare sånn.  Så om jeg tør å poste det, så er det kanskje dette innlegget som kommer først.

Det passer nemlig helt perfekt å kunne hoppe litt mellom LP-erfaringer og «De brysomme».

2 kommentar to “Psst! «Se hva som skjer»:”

  1. Lise 16/11/2011 kl. 14:53 #

    Hei.

    Jeg har egentlig bare tenkt å si hei, og takke for at det finnes blogger som din – at noen
    velger å bruke av sårt tiltrengte krefter på å spre kunnskap og opplysning til andre – takk skal du ha🙂
    Jeg er også ME-syk, har vært det i snart 11 år, og har nettopp fått innvilget varig ufør.
    En lettelse, bare det å slippe å forholde seg til NAV-byråkratiet, etter så mange år. Jeg har nylig lest boken til Jørgen Jelstad, klarte faktisk ikke å legge den fra meg (og fikk svi for det etterpå🙂 En fantastisk bok, og en fantastisk jobb Jelstad har gjort.

    Ser frem til å lese om dine erfaringer i tiden etter LP.
    Ha en god dag🙂
    Klem, Lise

    • Martha 17/11/2011 kl. 10:13 #

      Hei Lise og velkommen til bloggen min!😀

      Veldig hyggelig at du legger igjen en kommentar, for da blir jeg så glad!
      Og tusen takk for komplimentet, jeg er veldig glad i å skrive, og i tillegg har jeg ofte mye på hjertet, så om jeg er oppegående så prøver jeg å få til å skrive litt her eller å legge inn eller linke til noen nyhetsartikler.

      11 år er veldig lang tid å være syk, og da forstår jeg at du føler det som en lettelse å få innvilget varig ufør. Og som du sier, det er og en lettelse å slippe å måtte forholde deg til NAV. Nå kan du bruke all energien din på deg selv (og familie og venner osv.), slik at du kan få ha et så godt liv som mulig selv om du er syk.

      Ja, jeg gleder meg til å lese boken til Jelstad, jeg også! Så bra at du likte den, og jeg har hørt andre si akkurat det samme som deg, at de ikke greier å legge den fra seg. Boken ligger her rett ved siden av meg, og jeg håper jeg får lest den nå ganske snart!

      Ja, jeg gleder meg til å poste et innlegg om tiden etter LP-kurset, har kommet et godt stykke på vei med teksten nå, men det er jo så mye jeg vil ha med, så det tar litt tid enda før jeg blir ferdig.

      I tillegg begynte jeg å skriver nå om «De brysomme og kranglete ME-pasientene»… (hehe, litt ironi der ja) så om jeg tør å poste den, så kommer vel den først. Skriver nå, så får vi se om den blir «lesbar» eller om det er best at den får hvile i skrivebordsskuffen til en gang senere.

      Ha en fin dag Lise!😀
      Klem fra Martha

Legg igjen en kommentar

